Communicatieregie Timmerhuis

De herontwikkeling van een nieuw icoon. Op een historische plek in het hart van de stad. De gemeente Rotterdam zette voor het Timmerhuis in op grote ambities op gebied van architectuur, duurzaamheid en een dynamische binnenstad. Conversation Next voert namens de gemeente sinds 2008 tot aan de feestelijke opening in 2015 bij belangrijke mijlpalen de regie op de communicatie. Met als inzet de omgeving en de stad zo sterk mogelijk te betrekken bij de ontwikkeling.

Omgevingscommunicatie
Gedurende de planvorming en het ontwerpproces worden omwonenden en ondernemers actief betrokken bij alle stappen. Niet alleen bij de formele stappen, maar juist ook op de momenten dat er veel ruimte is voor eigen inbreng. Zo kiezen bewoners zelf welke inrichting de locatie krijgt in de periode voorafgaand aan de bouw, en kiezen zij ook het tijdelijke kunstwerk dat het plein op bijzondere en duurzame wijze tot leven brengt in deze fase. Een verticale tuin op de gevel van het oude Stadskantoor.

Ontwerpprijsvraag
Het ontwerp voor het nieuwe Stadskantoor wordt gekozen door een ontwerpprijsvraag met 5 toonaangevende architecten. Ruim 5.000 Rotterdammers komen de inzendingen bekijken tijdens een expositie die speciaal voor deze gelegenheid wordt ontwikkeld. Rotterdammers kunnen hier ook hun mening meegeven aan de beoordelingscommissie. Door een interactieve campagne rondom de expositie worden de Rotterdamse ambities op gebied van architectuur, duurzaamheid en de binnenstad bij Rotterdammers onder de aand