Community Fenixlofts als marketinginstrument

Je eigen loft creëren in een voormalige industriele loods. Op een van de meest bijzondere plekken van Rotterdam. Met deze ingredienten wordt een nieuwsgierige en creatieve doelgroep al in een zeer vroeg stadium betrokken bij de ontwikkeling. Al voor er zelfs maar een ontwerp is. Zo ontstaat er een actieve community van ambassadeurs die zorgen voor zowel inspiratie als grote bekendheid van het project.

“Een levendige community zorgt voor bekendheid van de Fenixlofts, al voordat de verkoop is gestart.”

Fenix middelen beeld

Conversation Next ontwikkelt en coordineert voor ontwikkelaar Heijmans een onderscheidende marketingaanpak waarbij potentiële kopers op kansrijke plekken en momenten in aanraking komen met het project, en uitgedaagd worden om mee te denken. Zo vinden er inspiratiesessies plaats tijdens festivals op Katendrecht, en wordt er een Instagram fotowandeling georganiseerd voor creatieven. Via social media krijgen de activiteiten een groot bereik en trekken nieuwe geïnteresseerden aan.

De conversatie aanpak zorgt voor een levendige community die inmiddels is uitgegroeid tot ruim 5.000 mensen. Een groep die niet alleen zorgt voor bekendheid en inspiratie, maar waar ook de eerste groep kopers uit voortkomt. Al voordat de eerste steen wordt gelegd. En zonder een verkoopcampagne te starten.

Website Fenixlofts
Facebook community Fenixlofts
Video-impressie informatiebijeenkomst