Reizigerscommunity voor HTM

Openbaar vervoer gaat niet alleen over vertragingen, materieel en onderhoud. Het gaat om mensen die op reis zijn en hun eigen verhalen hebben. Juist over die warme kant van het OV kwam HTM zelden in gesprek met haar reizigers. Daarom was de vraag aan Conversation Next: help ons om op een persoonlijke manier in gesprek te komen met onze klanten.

“Een warme aanpak zorgt voor enthousiaste volgers, positieve gesprekken en ook trotse medewerkers.”

Conversation Next ontwikkelde een contentstrategie voor de Facebook pagina van HTM. Die draaide om het naar boven brengen van de verhalen van reizigers. Wat zou jouw dag in de tram maken? Wat is jouw favoriete plek in Den Haag? En hoe ziet jouw dag in het OV er op foto uit? HTM deelde niet alleen deze verhalen, maar ging er ook echt mee aan de slag. Bijvoorbeeld door een jonge DJ een dag op te laten treden in de tram. Of een dagje uit te organiseren voor een verzorgingstehuis. Het resultaat? Enthousiaste volgers, positieve gesprekken en ook trotse medewerkers.

Conversation Next adviseert HTM sinds 2012 over haar social media strategie en aanpak. Momenteel ondersteunen we HTM bij een actie rondom het 150-jarig bestaan van de tram in Den Haag.