Transformatie Katendrecht

Van probleemgebied naar gewilde woonwijk. Het roemruchte Katendrecht maakt de afgelopen jaren een ware metamorfose door. Door een grootscheepse herontwikkeling die kracht wordt bijgezet door een vernieuwende gebiedscampagne. Geen traditionele aanpak, maar een community van ambassadeurs die zorgt dat de ‘Kaap’ de meest besproken wijk van Rotterdam wordt.

Geen traditionele aanpak, maar een community van ambassadeurs die zorgt dat de ‘Kaap’ de meest besproken wijk van Rotterdam wordt.

Gebiedsontwikkeling Katendrecht

Katendrecht kaart

Conversation Next ontwikkelt voor de gemeente, woningcorporatie en projectontwikkelaars een marketingstrategie die draait om de ‘talk of the town’. Met als centrale vraag ‘Kun jij de Kaap aan?’ worden nieuwe bewoners, ondernemers en bezoekers naar het gebied getrokken. Door actief in te zetten op een social media community horen zij via vrienden en bekenden over het vernieuwde Katendrecht. Spannende ontwikkelingen als festivals, bewonersinitiatieven en nieuwe ondernemers worden zo door de hele stad bekend. Er wordt hierbij continu de verbinding gelegd met het prikkelende verleden van Katendrecht als havenkwartier en hoerenbuurt. De Kaap blijft een belevenis.

Conversation Next is al sinds 2008 betrokken bij de transformatie Katendrecht, en is sinds 2010 verantwoordelijk voor de gehele campagneregie, waarbij doorlopend de verbinding wordt gelegd tussen ontwikkelaars, ondernemers en bewoners op Katendrecht. In 2012 wordt de gebiedsontwikkeling Katendrecht beloond met de Gulden Feniks, als beste transformatieproject van Nederland.

Facebook community Kun jij de Kaap aan
Website Kun jij de Kaap aan

Filmpje ‘Can you handle the Cape?’