Social media

Social media bieden een prachtige kans om mensen en organisaties met elkaar te verbinden. Maar hoe benut je die kans? Conversation Next bereikt dit door ‘oude’ waarden toe te passen in de wereld van nu. Goed luisteren, wederzijds respect en samen werken aan nieuwe perspectieven. Deze aanpak leidde al tot vele krachtige communities. Die zowel online als offline veel waarde opleveren voor onze opdrachtgevers.

Visie

De opkomst van social media is zonder twijfel de grootste verandering op communicatief gebied in de laatste 50 jaar. Een ontwikkeling die het vakgebied ruimschoots overschrijdt. De verhoudingen tussen ‘zender’ en ‘ontvanger’, klant en organisatie, overheid en bewoner, zijn blijvend veranderd. Dit vraagt niet alleen kennis over techniek en de werking van de platforms. Juist de achterliggende beweging en veranderingen zijn waar het echt om gaat. En daar staan wij onze opdrachtgevers graag in bij. Het delen van kennis is niet voor niets een van de belangrijkste elementen bij social media.

Social media

Communities

De inzet van social media is geen doel op zich, maar is een bouwsteen in de communicatie aanpak die zorgt een doorlopend gesprek met je omgeving. Wat dit oplevert? Dit illustreren we graag aan de hand van voorbeelden uit onze eigen projecten:

  • Katendrecht: gebiedscommunity met ambassadeurs van de roemruchte wijk in opkomst
  • SPACE-S: wijkcommunity van toekomstige bewoners die samen nieuwe wijk ontwikkelt
  • Fenixlofts: community met inspiratie rondom lofts op bijzondere plek op Katendrecht
  • Oude Westen: bewoners, ondernemers en bezoekers delen ontwikkelingen uit de levendige binnenstadswijk
  • Lange Haven Plus: gemeente in gesprek met omgeving over ontwikkeling van het gebied
  • Marconiplein: gemeente en OV-bedrijf RET in gesprek met omgeving rondom werkzaamheden aan infrastructuur

Bekijk meer van onze projecten